هنرهای تجسمی
هنرهای تجسمی مبانی هنرهای تجسمی تصاویر هنرهای تجسمی،لینکستان هنری طراحی نقاشی گرافیک هنر تجسمی

هررنگ محصول بازتاب محدوده ای از طیف نور سفید ...

مطالعه درباره ی رنگ ملاحظاتی را در زمینه های فیزیک، فیزیولوژی و روانشناسی پیش می آورد. شناخت و درک کردن بهتر رنگ ها می تواند در زندگی روزمره و یا شغلی شما تأثیرات فراوانی داشته باشد. آیا تا به حال دقت کرده اید که چرا شرکت های تبلیغاتی و طراحان خودرو از اشکال و شمایل به خصوصی استفاده می کنند؟ دلیلش این است که یک تأثیر روانی در ورای رنگ ها وجود دارد که شما را جذب آن می کند.

ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.......


برچسب‌ها: هنرهای تجسمی, رنگها, مفهوم رنگها

ادامه مطلب...
نويسنده: علی
رنگ می تواند یک ابزار ارتباط بصری مهم باشد (و بویژه در هنرهای تجسمی) که می تواند به طور صمیمانه ای بر روانشناسی بیننده در سطحی نیمه هشیار تاثیر بگذارد. رنگ می تواند در تایین یک ارتباط مصرف کننده با محصول داده شده یا کمپانی کمک کند و نقشی مهم در به خاطر ماندن برند در ذهن بیننده دارد.

رنگ می تواند یک گوناگونی عظیم از احساسات و حتی خاطرات را بیرون بکشد. یک تفسیر شخصی از رنگ می تواند به فاکتور هایی مانند سن، ملیت، حرفه، علاقه، و اولویت های شخصی بستگی دارد.
از این رو این توضیح نمی تواند به اندازه کافی در استفاده صحیح از رنگ موثر باشد، شما باید به طور کامل درک دقیقی از هدف افراد مورد نظرتان داشته باشید.
برای مثال، زمان رویارویی با یک محصول جدید، رنگ و ظواهر بصری (93%) دیگر فاکتور ها مانند بافت (6%) و صدا و بو (1%) در ذهن مصرف کننده باقی می ماند. حتی جالب است که بدانید 85% از خریداران می گویند که رنگ یکی از دلایل اصلی آن ها برای انتخاب و خریدن یک محصول است.
و دیگر تحقیقات نشان داده است که رنگ شناسایی یک برند را بیشتر از 80% بالا می برد. این یک آمار شگفت انگیز است زمانی که شمابه این قضیه فکر کنید که اعتماد مشتری، ارتباط مستقیم با مطرح شدن یک برند را دارد.
شما باید به طور عاقلانه ای شاخه های رنگی را در زمان طراحی یک لوگو رد نظر داشته باشید. در اینجا یک راهنمای اولیه برای روانشناسی رنگ را می بینید...


برچسب‌ها: هنرهای تجسمی, هنر, روانشناسی رنگها, طراحی لوگو

ادامه مطلب...
نويسنده: علی
مرتبه
تاريخ : 90/06/07
هنر تجسمی و هنر تجسمی محض

این مقاله تاثیر گذار ترین مقاله از چند مقاله ای است که مندریان نوشته و یکی از معدود مقالاتی است که ارائه کننده یک سیستم منسجم هنر شناختی است.

پیت مندریان ( ۱۸۷۲-۱۹۴۴ ) از پایه گذاران اصلی حرکت de Stijl در هلند بود، اما بعد نقش مبلغ اصلی را به Van Doesvurg واگذار نمود. او پس از جنگ به پاریس بازگشت و در سال ۱۹۲۰ اولین مقاله خود با نام Le Neo-Plasticisme را منتشر ساخت، او در نوشته های بعدیش از جمله همین مقاله‚ مسائل مطرح شده در مقاله منتشر شده در سال ۱۹۳۷ را پی گیری می كند. او تا سال ۱۹۳۸ در پاریس بود، بعد از آن دو سال در لندن زندگی کرد، پس ازآغاز جنگ به نیویورک رفت و تا زمان مرگش در سال ۱۹۴۴ در آنجا زیست. سالهای جنگ جزو سالهای فعالیت وی بشمار می روند، او تنها در سال ۱۹۴۲ سه مقاله منتشر ساخت.

ادامه مقاله را در قسمت ادامه مطلب بخوانید.........................



ادامه مطلب...
نويسنده: علی
مرتبه
تاريخ : 90/05/21
تأثيرات رواني رنگ ها

همه ما مي دانيم، انسان موجودي است كه به سرعت و به شدت تحت تأثير فر آيندهاي محيطي قرار مي گيرد و در تحت همين تأثير شكل جديدي از رفتار را از خود بروز مي دهد. اثر رواني بعضي از رنگ ها به صورت زير است:...



ادامه مطلب...
نويسنده: علی
مرتبه
تاريخ : 90/05/20

اساس هر تئوري رنگ، حلقه رنگ است و دسته بندي رنگ ها را مشخص مي كند، يک دايره رنگ ابتدايي که در آن رنگ هاي قرمز، زرد و آبي وجود دارند، در واقع دايره رنگ سنتي در هنرهاي تجسمي به شمار مي آيد. سر آيزاک نيوتون (Sir Isaac Newton) در سال 1666 اولين نمودار رنگ دايره شکل را به وجود آورد. از آن زمان تا کنون....



ادامه مطلب...
نويسنده: علی
مرتبه
تاريخ : 90/05/20
هر رنگ داراي سه صفت يا سه بُعد بصري مستقلا ً تغيير پذير است : فام ، درخشندگي و اشباع .
فام ، صفتي از رنگ است که جايگاه آن را در سلسله ي رنگي ( از قرمز تا بنفش) – معادل با نور طول موج هاي مختلف در طيف مرئي – مشخص مي کند .گفته مي شود که تقريبا ً 150 فام متفاوت را مي توان تشخيص داد ، ولي همه ي اينها به طور مساوي در طيف مرئي توزيع نشده اند ، زيرا چشم ما براي تفکيک....



ادامه مطلب...
نويسنده: علی
مرتبه
تاريخ : 90/05/20

دوستان عزيز گل من چند وقتي بود که طراحي ديگر دوستان را نگاه مي کردم و ميديدم که در طراحي هاي خود از رنگ ها غير استاندارد استفاده مي کردند . سعي کردم تا آموزشي را تهيه کنم ولي در اينترنت جستوجوي کردم و برخي از نکات ريز را پيدا کردم که به درد بسيار از دوستان ميخوره و دانستن آن بسيار مفيد بوده و در آينده 100% به دردتون ميخوره !

-ماهيت رنگ :

هررنگ محصول بازتاب محدوده اي از طيف نور سفيد به چشم ماست!

2.....



ادامه مطلب...
نويسنده: علی